L’MBA de la URV a la cursa de mountain bike més dura del món

Dos equips patrocinats per l’MBA de la Universitat Rovira i Virgili estan competint aquest dies a la cursa de mountain bike per etapes més dura del món, l’Absa Cape Epic, que té lloc a Sud-àfrica.

Es tracta d’una cursa de vuit etapes, amb un total de 800 quilòmetres i més 15.000 m de desnivell acumulats, que recorre el país des de Meerendal Wine Estate, a Durbanville, fins a Lourensford Wine Estate, a Somerset West. L’Absa Cape Epic ha estat qualificada pel medallista olímpic Bart Brentjens, com el «Tour de France de la mountain bike».

Un dels equips està format per Rubén Folgado, exalumne de l’MBA i, actualment, membre del Consell Assessor. En Rubén, un apassionat de la mountain bike que ja va participar l’any passat a la Titan Desert, competeix amb en Sergio Paz.

Aquesta és una història d’amistat i superació personal: Rubén i Sergio són amics de la infància i per a ells la participació en aquesta cursa suposa molt més que el fet de finalitzar-la en la millor posició possible. Els dos han hagut d’afrontar diferents dificultats a les seves vides: en Rubén fa pocs anys va patir un càncer i en Sergio va perdre part del seu braç esquerre als 16 anys. Ells pretenen que aquest repte sigui testimoni de com afrontar l’adversitat amb dosis d’optimisme, coratge i perseverança. I, alhora, demostrar que una actitud positiva davant de l’adversitat pot transformar-la en una gran oportunitat per al creixement personal.

L’altre equip està format per en Xavier Francesc Carnicer, un gran expert d’aquesta especialitat, amb un important palmarès en la seva trajectòria professional, i per Christian Vázquez, un altre referent a la nostra demarcació.

Aquesta és la segona competició que fan aquest any. El febrer passat els dos equips van participar a l’ Andalucia Bike Race 2014, on el conformat per Carnicer i Vázquez va aconseguir una meritòria 4a posició en la categoria Master 30.

Els diners que han recollit per al seu patrocini, han anat destinats a la fundació CANSA (The Cancer Association of South Africa), Associació de Càncer de Sud-àfrica. Aquesta fundació té la missió de liderar la lluita contra el càncer a l'Àfrica del Sud i d’oferir assistència i suport a les persones que pateixen aquesta malaltia en zones deprimides d’aquest territori.

Us recomanem que no us perdeu aquest extraordinària competició, que la podeu seguir des de la seva pàgina oficial: