«La publicitat comença amb allò que un vol dir»

   

Jordi Palomar, president de la Organización Internacional El Sol, director del Festival Iberoamericano de la Comunicación Publicitaria i president del Grupo J. Walter Thompson España, va impartir la conferència inaugural de la 21a edició de l’MBA de la Universitat Rovira i Virgili, el passat 22 d’octubre, sota el títol «El Sol, 30 años de luz en la publicidad iberoamericana».

Durant quasi bé dues hores, va fer un repàs exhaustiu de les millors campanyes de publicitat a nivell audiovisual que han passat pel Festival El Sol, durant els 30 anys de vida, que ha complert aquest 2015. Campanyes molt conegudes pels assistents com les de la ONCE, La Casera, Loterías del Estado, BMW o Freixenet i d’altres, no tant a casa nostra, però amb gran reconeixement a Iberoamèrica, van servir com a fil conductor per a recordar quins són els principals punts a tenir en compte a l’hora de dissenyar una campanya publicitària.

   

Tal i com ens va recordar Palomar, «la publicitat comença amb allò que un vol dir», i una cosa tant bàsica com aquest no sempre es té clar quan una marca decideix dissenyar una nova campanya. També va explicar que cada vegada més les marques aposten per a fer no només la campanya, sinó també en generar continguts rellevants i esdeveniments que l’acompanyin al llarg d’uns mesos o un any.

És evident que quan generes continguts, «t’arrisques» que la gent parli més de la marca. Però Palomar comentà que s’ha de ser valent i assumir el risc, per tal d’arribar més a la gent.

Finalment destacà la importància de ser coherents amb la campanya que fem amb una marca i que estigui alineada amb la seva missió.