«Innovació i creativitat a la presentació dels projectes de la 20a edició de l’MBA-URV»

Una nova beguda d’aperitiu, un nou projecte de turisme sostenible al Delta de l’Ebre o un centre d’alt rendiment esportiu a Tarragona, són alguns dels projectes que han presentat els estudiants de la 20a edició de l’MBA de la Universitat Rovira i Virgili, els proppassats 28 i 29 de gener.

El model educatiu de l’MBA-URV es fonamenta en l’Aprenentatge Basat en el Projecte. Des del començament de les classes, els alumnes realitzen un projecte de creació d’una nova organització, que els obliga a aplicar i integrar el coneixement de les diferents assignatures en la resolució d’un problema real. Es recomana que els projectes es facin en equip.

S’han presentat un total de vuit projectes, molt diferents tots ells, al tribunal i a totes les persones que hi han assistit. Tant la presentació oral com la defensa són públiques.

Ha donat el tret de sortida el projecte «Altadill, SL», una empresa que actualment ja està en funcionament, dedicada a la distribució i comercialització d’electrodomèstics i electrònica de consum; a continuació s’han presentat «ART» i «ART 2017», dos projectes que proposen la creació d’un centre d’alt rendiment esportiu a Tarragona i ha finalitzat el primer dia «Collage Hotel», un projecte de creació d’un hotel amb estàncies personalitzades segons les necessitats del client.

El segon dia s’han presentat quatre nous projectes vinculats a temàtiques ben diferents: «Experience Jaima», un projecte vinculat al sector turístic que ofereix una estància exclusiva i sostenible, submergida en un entorn natural preferent com és el Delta de l’Ebre; «HeyHup», una aplicació de mòbil que permet crear i assistir a esdeveniments d’una manera molt més social de l’habitual, prioritzant la participació i interacció dels usuaris; «Monitoring System Services», un equip per a monitoritzar en temps real els consums elèctrics de les llars, PIMES i grans empreses; i, finalment, s’ha presentat «Vitta», el projecte de producció d’una nova beguda d’aperitiu i cocteleria diferenciada pels seus aromes i gustos naturals, la qual van poder tastar els assistents.