«Cinc professionals de l’empresa formen el nou tribunal avaluador dels projectes de la 21a edició de l’MBA-URV»

La realització d’un projecte empresarial mentre es cursa el programa MBA, és un dels trets diferencials de l’MBA de la URV. Els estudiants de la 21a edició van presentar els seus projectes els passats dies 28 i 30 de novembre.

Aquest any s’ha introduït una important novetat: el tribunal avaluador ja no està format per cinc professors del programa, sinó per cinc professionals de l’empresa, preferentment de les empreses partners del programa MBA. Aquests no sabien res dels projectes ni dels estudiants abans de les corresponents presentacions i defenses. Al més pur estil Shark Tank, el programa televisiu sobre emprenedors que busquen finançament d’un grup d’inversors, els estudiants de l’MBA han presentat els seus projectes i després han contestat les preguntes que els hi han formulat els membres del tribunal.

Davant d’un públic nombrós (tant la presentació com la defensa són públiques), els alumnes de la 21a edició han presentat un total de cinc projectes, basats en cinc sectors ben diferenciats.

Ha donat el tret de sortida el projecte «Be Camper», una empresa dedicada a organitzar paquets d’experiències amb una furgoneta Volkswagen Califòrnia i la prestació de tots aquells serveis i/o equips complementaris segons la demanda del client. A continuació s’ha presentat el projecte «PV Boat», que proposa la producció i subministrament d’un sistema flotant de plaques solars fotovoltaiques de fàcil ús i manteniment per al sector nàutic, que pretén donar més autonomia energètica a las embarcacions d’esplai i, al mateix temps, respectant el medi ambient.

El segon dia s’han presentat tres nous projectes vinculats a temàtiques ben diferents: «Kindy & Co», un servei d’escola bressol infantil per a les empreses i els seus treballadors, a mida de les seves necessitats per incrementar la fidelització, confiança, compromís i productivitat; «Sigma Industrial Drones», un servei per a millorar l’eficiència i seguretat d’inspeccions a gran escala mitjançant l’ús de drons; i finalment s’ha presentat el projecte «QueComo», una empresa d’elaboració i distribució a domicili de receptes alimentàries personalitzades i a punt per a ser cuinades pels clients, prèvia demanda via internet.