20 anys d’Electrodomèstics Altadill

arturo

Arturo Altadill, 16a edició MBA-URV.

Arturo Altadill, 16a edició MBA-URV i CEO Altadill Electrodomèstics

«El mercat és qui marca els canvis. Només amb esforç, dedicació i passió garantim la continuitat».

HISTÒRIA DE L’EMPRESA

L’any 1995, juntament amb el meu germà Ramon Altadill, vàrem iniciar el nostre projecte, Altadill Electrodomèstics, amb l’obertura de la nostra primera botiga a Tortosa de 80 m2 d’exposició, on combinàvem la comercialització d’electrodomèstics i electrònica de consum amb el servei tècnic de reparació.

Només en dos anys, al 1997, el negoci ja necessitava una ampliació per fer front a les demandes dels clients, d’aquesta forma vàrem duplicar la capacitat a 160 m2.

Copia de image003

Coincidint amb l’inici del segle XXI, el negoci va donar un salt molt important amb el trasllat de la botiga a l’actual ubicació del carrer Sebastià Joan Arbó no. 4, de la mateixa ciutat de Tortosa, amb una nova tenda de 450 m2 d’exposició i 200 m2 de pàrquing. Aquest trasllat ens va permetre donar un millor servei al nostre segment de clients que ens demanaven estar al dia en les novetats tecnològiques i facilitar-los l’accés; aquesta ampliació també ens va possibilitar fer negociacions i tancament d’acords amb constructores per a la realització d’obres privades i públiques.

Al 2008, amb el començament de la crisi econòmica, decidim diversificar el nostre canal de distribució amb l’inici de la venda al major, sota el nom de COMECS (Comercial Electrodomèstics Catalunya Sud). D’aquesta manera, fem front a la caiguda del sector de la construcció.

Copia de image004

Per a dur a terme aquest servei majorista i donar una imminent resposta als clients, implantem un centre logístic al Polígon Mercaderies de l’Aldea, just a l’entrada de l’autopista i la carretera nacional. Inicialment, l’àrea geogràfica de COMECS englobava les comarques del Baix Ebre, Montsià i Terra Alta. A dia d’avui hem expandit l’àrea a tota la província de Tarragona, Lleida i Castelló.

La imparable i extrema velocitat en les tendències empresarials amb les que m’he anat trobant al llarg dels anys ha fet moure’ns igualment amb una celeritat altament creativa per adaptar-nos a les exigències del moment i poder sobreviure-hi.

Just al 2010, vaig decidir cursar l’MBA de la URV per reciclar-me i aprendre noves tècniques més segures i eficients, que em fessin prendre decisions amb més seguretat i valentia. L’MBA fa adonar-me’n de la necessitat d’envoltar-me de gent més preparada, qualificada i, sobre tot, amb il·lusió per tirar endavant els nous projectes.

Coincidint amb la trajectòria de l’MBA, vaig decidir canviar el Sistema de Gestió de Bases de Dades, implantant el mateix sistema que gestionaven els grans majoristes a nivell nacional, el qual, a banda, de millorar i facilitar el nostre dia a dia, permet als nostres clients veure tot l’estoc disponible en temps real.

Copia de image005A finals del 2011, amb l’evolució del mercat ens veiem obligats a obrir una nova línia de negoci: la venda online amb el nom www.outletdeelectrodomesticos.com. Aquest nom d’outlet implantat tenia tirada perquè estava present a tots els sectors en plena crisi. Actualment, hem canviat el nom de l’e-commerce a www. electropremium.com, ja que ens hem vist obligats pel dubte que genera als nostres clients la paraula «outlet», entesa com a productes de segona mà o amb tares, doncs tots els productes que comercialitzem són nous de fàbrica. Al mateix temps d’aquest canvi del nom comercial, hem renovat l’e-commerce per adaptar-lo a dispositius mòbils i tablets.

Aquest any, ens hem vinculat comercialment al grup de compra EURONICS (líder a Europa), adquirint amb exclusiva la marca a les comarques de Lleida i Tarragona. Això fa que qualsevol punt de venda que vulgui l’ensenya Euronics d’aquests territoris té que estar associat a Altadill, SL.

MISSIÓ DE L’EMPRESA

La missió d’Altadill, SL és garantir als nostres clients un ampli assortiment de productes i serveis de les principals marques d’electrodomèstics i electrònica de consum amb una excel·lent relació qualitat/preu, afegint valor gràcies a una atenció individualitzada i especialitzada, basada en la plena satisfacció de les necessitats en funció del perfil de cada client.

VALORS DE L’EMPRESA

Confiança, comunicació, compromís i cortesia són els valors i pilars fonamentals sobre els quals ens regim a Altadill, SL.

LÍNIES DE NEGOCI

A dia d’avui, tenim tres línies de negoci ben di- ferenciades, les quals donen resposta a les ne- cessitats de tres tipus de segments de clients.

PUNTS DE VENDA TRADICIONALS

C/Sebastià Joan Arbó, 4, 43500 Tortosa (Tarragona) Telèfon de contacte: 977 51 07 92

C/Sebastià Joan Arbó, 4, 43500 Tortosa (Tarragona) Telèfon de contacte: 977 51 07 92

Actualment, tenim dos punts de venda tradicionals propis, situats a les ciutats de Tortosa i Sant Carles de la Ràpita, sota l’emblema de la marca Euronics, per satisfer el segment tradicional del sector. Els clients que compren en les botigues físiques de tota la vida buscant una proximitat, confiança i qualitat en el servei, valoren molt l’atenció personalitzada i el servei ofert tant abans, durant i postvenda.

VENDA ONLINE, E-COMMERCE

Aquest canal de distribució online satisfà els clients que estan en contacte amb les noves tecnologies, gent més jove que busca altres valors com el preu i la facilitat de compra des de casa, anteposant aquests a la proximitat i la confiança del segment tradicional.

VENDA MAJORISTA, «COMECS»

Aquesta línia de negoci B2B és un servei dedicat especialment per als professionals del sector: tendes d’electrodomèstics i electrònica de consum, electricistes, fontaners, cadenes hoteleres, càmpings, immobiliàries, etc. Aquesta línia es caracteritza per la fàcil compra dels productes, sabent en tot moment l’estoc que hi ha mitjançant la intranet.

 www.comecsonline.com Telèfon de contacte: 977 44 99 06


www.comecsonline.com
Telèfon de contacte: 977 44 99 06

Els clients poden realitzar la comanda d’una manera ràpida, senzilla i a qualsevol hora del dia, fent així que la gestió del procés es simplifiqui i que l’entrega es realitzi en el menor temps possible.

A més a més, poden accedir a més de 6.000 productes per veure i descarregar la seva fitxa tècnica, així com una imatge del mateix.

EVOLUCIÓ DELS ÚLTIMS ANYS

Durant els anys 2008 i 2009 hi ha una caiguda del negoci, deguda a la forta crisi soferta. Una part important del nostre volum de facturació, com era la construcció, cau en picat. Aquest fet afecta greument al global de l’empresa. Tot i això, la coincidència amb l’inici de la venda al major fa que el volum de facturació no caigui tant com al sector de la construcció, on anava caient any rere any, amb xifres al voltant del 50%.

Any 2007
Any 2008 -18.61%
Any 2009 -11.52%
Any 2010 26.04%
Any 2011 -6.87%
Any 2012 -6.63%
Any 2013 -5.60%
Any 2014 33.69%
Any 2015* 18.67%

Taula comparativa del creixement de la facturació en tant per cent des del 2007 fins el 2015 d’Altadill, SL.

image013

Al 2010, gràcies a l’experiència del major durant dos anys i a l’expansió d’aquesta línia de negoci a tota la província de Tarragona i part de Castelló, la nostra facturació global augmenta un 26%.

Durant els següents anys i fins al 2013, anem caient lleugerament sobre un 6% cada any, amb motiu de la forta entrada de la venda online al nostre sector, aquest creixement de les vendes online propicia que les botigues tradicionals perdin vendes i, en conseqüència, baixin els marges i el cistell mitjà de compra.

És a inicis del 2013 quan el nostre projecte online comença a agafar més força i pes, desprès d’estar 2 anys aprenent i lluitant en aquest canal de distribució.

Finalment, al 2014 veiem un increment considerable del 33%, gràcies a les constants adaptacions que hem anat duent a terme segons l’evolució del mercat.

Durant aquest 2015 seguim treballant i gestionant millores contínues, cercant l’excel·lència i amb l’aliança obtinguda amb Euronics estem guanyant quota de mercat al segment majorista, captant nous punts de venda sota l’ensenya Euronics a diverses ciutats com ara Reus, Tortosa, Sant Carles de la Ràpita, Flix i Móra la Nova, amb previsions de 3 apertures més a inicis de 2016.