Gran esperit de superació i bons resultats a l’edició més dura de l’Absa Cape Epic

Un any més, l’MBA de la Universitat Rovira i Virgili dóna suport al projecte Cansa Tarraco.

Grans resultats obtinguts pels integrants de l’equip Cansa Tarraco en la seva participació a l’Absa Cape Epic 2016, la cursa de mountain bike per etapes més dura i prestigiosa del món.

Per tercer any consecutiu, aquest equip que competeix representant a la Fundació CANSA (The Cancer Association of South Africa), ha recollit diners per aquesta organització que lluita contra el càncer a l’Àfrica del Sud. L’MBA de la Universitat Rovira i Virgili ha donat suport a aquest projecte des del seu inici, del que Rubén Folgado (15a edició MBA-URV) n’és un dels seus impulsors. Rubén se sent molt vinculat a aquesta causa ja que fa uns anys va superar un càncer de ronyó.

Aquest 2016 la cursa ha sigut una de les més dures dels últims anys. Les elevades temperatures durant el total de 657 km i més de 16.000 m de desnivell positiu al llarg de tot el recorregut han provocat l’abandonament de molts participants. Recordem que en aquest cursa s’hi competeix per parelles i compta amb un total de 740 equips participants.

Cansa Tarraco ha estat enguany l’equip amb major nombre de participants a la competició amb 6 parelles inscrites, que han obtingut els següents resultats:

Equip

Components Classificació general
Cansa Tarraco 1 Xavier Carnicer – Israel Núñez

Cansa Tarraco 2 Rubén Folgado – Chris Cronje

Cansa Tarraco 3 Sergio Paz – José Carlos Pacheco

Sergio Paz no va poder acabar la cursa.

José Carlos Pacheco la va finalitzar a títol individual

Cansa Tarraco 4 Luís Alberto Cristóbal – Julián Belves

Cansa Tarraco 5 José Manuel Zubizarreta – Jaime Molina

Cansa Tarraco 6

Antoni Isac – Janicio Pereira

No van poder acabar la cursa.

Resultats de les sis parelles de l’equip Cansa Tarraco.

Foto cedida per Cansa Tarraco.

Cal destacar l’excel·lent resultat obtingut per l’equip Cansa Tarraco 1, format per Xavier Carnicer (actual sotscampió del món categoria rally master 40) i Israel Núñez (actual campió del mon categoria rally master 30), que han obtingut una meritòria 38a posició a la classificació general i 32a a la seva categoria. I el de l’equip Cansa Tarraco 2, format per Rubén Folgado i Chris Cronje, que ha obtingut la 165a posició a la classificació general i 43a a la seva categoria.

També reconèixer la valentia, la perseverança i l’esperit de superació d’Antoni Isac i Sergio Paz, malgrat finalment no han pogut finalitzar la cursa.

Antoni Isac (65 anys), que ha superat dos càncers (li falta un ronyó i un tros de pulmó) i a més porta una pròtesis de titani a la cama esquerra, ha aconseguit finalitzar les dues primeres etapes. Per ell, tal i com afirmava en una entrevista feta a “La Vanguardia” el passat mes de març, era tot un repte el poder participar en aquest cursa amb un equip que dóna suport a una fundació de lluita contra el càncer i demostrar que el final arriba amb la mort i no amb el càncer, que el càncer pot ser superable i superar-lo et fa molt més fort.

Pel que fa a Sergio Paz, que va aconseguir finalitzar l’anterior Cape Epic en que havia participat ara fa dos anys, finalment tampoc ha pogut acabar en aquesta duríssima edició. Sergio, persona que se sent molt vinculada a aquest projecte ja que va perdre al seu pare i a la seva mare a causa del càncer, competeix només amb un sol braç (va perdre el braç esquerra quan tenia 16 anys).

Finalment només ens queda felicitar al Xavier i al Rubén per haver aconseguit la distinció d’AMABUBESI, que significa en zulu orgull dels lleons, guardó que dóna l’organització de l’Absa Cape Epic a tots aquells esportistes que han completat tres cops aquest repte.

Vídeo presentació a TVE Canal Internacional minut 6:30:

Vídeo resum youtube: